dilluns, 6 de setembre del 2010

festival de Timbila, Quissico










Bé, no he aconseguit ordenar les fotos. Són imatges del festival de Timbila, a Quissico. La timbila és com un xilofon que sota les peces de fusta s'hi col.loquen unes carbasses buides per aconseguir un so molt especial. És un instrument tradicional i cada any es fa un concurs a aquest poble per decidir quina és la província que guanya i qeu te el millor grup. Ho fan a una esplanada, amb grades al voltant, just davant d'unes platges que aporten un fons extraodinari. Mentres toquen els del fons, els grups de nenes i nenes ballen dances tradicionals. La veritat que és interessant de veure. Però una estoneta. És com veure, i no vull ofendre a ningú, un concurs de gralles, sempre amb la mateixa melodia, més o menys pels que no som entesos, i que dura 3 dies!!!! Jo només m'hi vaig estar una estoneta i al vespre vaig assistir a una espècie de dances improvitzades que feia la gent on abans hi havia els grups. Les fotos, fetes una mica de lluny, mostren una micca l'ambient. A una d'elles, surt un "renacuajo" que va estar molta estona darrera els ballarins, imitant-los amb molta gràcia. I com ballen!!!!quina energia, quina força. Pura expressió corporal. Els dies abans vaig estar a Inhambane i Tofinho, una zona de costa, on vaig fer snorkel. I vaig estar nedant molta estona, a un metre de........un tauró balena!!!que menja plàncton, per cert! i despés vaig veure saltar balenes imenses a 40m, i una manta gegant que voltava per allà. Ja tinc ganes de fer el curs de submarinisme per poder veure el fantàstic fons marí de Moçambique. Tot i qeu a Tofu, era una mica carillo. `Ja esbrinaré on fer-ho
pebesinhos per tothom!!!













2 comentaris:

  1. arwen, fes el curs ja. L'Almudena ja l'ha fet i estem super decidides a anar a veure els taurons ballena, les tortugues, les mantes... jo més decidida que ella que encara diu que li fa una mica de respecte.
    Quines ganes que en tinc.

    ResponElimina
  2. Aprofita a nedar entres tortuges i mantes (lo del tauro,ja no ho veig tan clar) sembla precios i mlt relaxant. Petonets

    ResponElimina